W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji o wykorzystaniu plików cookies znajdą Państwo na stronie z regulaminem. zamknij

ŁOŻYSKA, USZCZELNIENIA TECHNICZNE , SIMERING SIMMERINGI , CORTECO , ORINGI

Koszyk

Katalog produktów

Zamówienia

pon-pt
godz. 8-16

Gadu-GaduSkype

Kurierzy

 

Wysyłka

Laroxy

Wyszukiwarka

wymiary: x x

Łożyska walcowe

W celu znalezienia interesujących Cię łożysk walcowych, skorzystaj z wyszukiwarki powyżej.

Łożyska walcowe zapewniają możliwość przejmowania dużych obciążeń promieniowych i nadają się dla dużych prędkości eksploatacyjnych, dzięki liniowemu stykowi pomiędzy pierścieniami łożyska i wałeczkami. Łożyska walcowe mają charakter rozłączny. Wałeczki są prowadzone przez bieżnie pomocnicze z jednego pierścienia i utrzymane w nim w całości przez koszyk. Drugi pierścień ma tylko jedną bieżnie pomocniczą lub jest jej pozbawiony, co umożliwia swobodne jego wysuwanie. Ułatwia to montaż, nawet gdy wymagane jest ciasne osadzenie obu pierścieni. Ponadto umożliwia małe osiowe przesunięcia wału względem oprawy w czasie pracy, wynikające np. z odkształceń cieplnych. Łożyska mające bieżnię pomocniczą na obu pierścieniach typu NJ mogą ustalać wał w jednym kierunku, natomiast z dodatkowymi pierścieniami NUP lub NH w obu kierunkach. Łożyska odmiany RNU bez pierścienia wewnętrznego przeznaczone są do współpracy z bieżnia wykonaną na wale i stosowane w przypadkach, gdy wymagany jest duży przekrój wału przy małej średnicy zewnętrznej łożyska oraz gdy konieczne jest zmniejszenie prędkości obwodowej.

Zasadniczym przeznaczeniem łożysk walcowych jest przenoszenie obciążenia promieniowego, jednak mogą być również obciążone ciągłym obciążeniem osiowym nieprzekraczającym części obciążenia promieniowego. Obciążenie osiowe może osiągać większą wartość, gdy działa chwilowo lub uderzeniowo Zależy to jednak w dużej mierze od rodzaju smarowania (olejem czy smarem plastycznym) oraz od prędkości obwodowej zewnętrznej bieżni i typu łożyska, to jest od czynników wpływających na równowagę termiczną obciążone bieżni pomocniczej. Łożyska walcowe jednorzędowe są bardzo wrażliwe na niewspółosiowość wału i oprawy.

Łożyska walcowe dwurzędowe i wielorzędowe dzięki małej średnicy zewnętrznej przy bardzo dużej nośności oraz wyjątkowej sztywności stosowane są do łożyskowań wrzecion obrabiarek do metali oraz walców walcarek. Łożyska dwurzędowe wykonane są również z otworem stożkowym, co umożliwia precyzyjne regulowanie luzu, a więc sztywności, przez odpowiednie wciśnięcie ich na stożkowy wał.

Łożyska igiełkowe to łożyska walcowe z bardzo cienkimi pierścieniami i dużą liczbą stosunkowo długich wałeczków, często zaokrąglonymi czołami, o średnicy nie przekraczającej 5 mm. Wałeczki takie zwane są igiełkami. Zaletą łożysk igiełkowych jest mały wymiar poprzeczny przy bardzo dużej nośności, szczególnie gdy powierzchnia wału spełnia rolę wewnętrznej bieżni, co sprzyja zwartej konstrukcji. Przy pracy ciągłej i dużej prędkości obrotowej stosuje się łożyska igiełkowe z koszykami, natomiast przy małych prędkościach i ruchu oscylacyjnym - łożyska bez koszyków.

Zależnie od przeznaczenia łożyska te są dostarczane z różnie ukształtowanymi obrzeżami.

N,NJ,NF,NU,RNU: zintegrowane krawędzie (kołnierze)
NH,NP;NUP;NUH: zintegrowane i obce kołnierze
NN,NNU: łożyska dwurzędowe

Konfiguracje obejmujące wewnętrzne kołnierze lub luźne żebra zarówno na zewnętrznych jak i wewnętrznych pierścieniach mogą utrzymać niewielką ilość obciążenia wzdłużnego. W związku z tym, że ten typ łożyska utrzymuje obciążenia wzdłużne w ramach przesuwu pomiędzy końcem wału a powierzchnią przylgową kołnierza, obciążenie wzdłużne jest ograniczone. Dwurzędowe łożyska walcowe są zalecane w wysokoprecyzyjnych i wysokoobrotowych zastosowaniach, takich jak wsparcie głównego wrzeciona w tokarkach, frezarkach oraz obrabiarkach. Typowymi przykladami zastosowań są synchronizatory w samochodowych skrzyniach biegów i łożyskowania satelitów w zwolnicach kól pojazdów mechanicznych.

Łożyska igiełkowe wzdłużne mają zastosowanie w łożyskowaniach sztywnych o bardzo dużych obciążeniach osiowej, nie wrażliwe na obciążenia udarowe, o stosunkowo małym zapotrzebowaniu miejsca. Składają się ze stabilnego co do kształtu koszyka, w którym może być prowadzona i utrzymywana duża Iiczba igielek. Szeroka możliwość kombinacji umożliwia uzyskanie dla każdego łożyskowania optymalnych i ekonomicznych rozwiązań.

Lista plików