W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji o wykorzystaniu plików cookies znajdą Państwo na stronie z regulaminem. zamknij

ŁOŻYSKA, USZCZELNIENIA TECHNICZNE , SIMERING SIMMERINGI , CORTECO , ORINGI

Koszyk

Katalog produktów

Zamówienia

pon-pt
godz. 8-16

Gadu-GaduSkype

Kurierzy

 

Wysyłka

Laroxy

Wyszukiwarka

wymiary: x x

Łożyska kulkowe

W celu znalezienia interesujących Cię łożysk kulkowych, skorzystaj z wyszukiwarki powyżej.

Łożyska kulkowe zwykłe

Łożyska kulkowe zwykłe jednorzędowe przejmują siły promieniowe i osiowe, mogą być również stosowane przy dużych prędkościach obrotowych. Łożyska te uszczelnione nie wymagają dozoru i umożliwiają proste rozwiązania konstrukcyjne. Wychylenia kątowe łożysk kulkowych są nieznaczne.

Uniwersalny charakter zwykłych łożysk kulkowych, na co również wpływa osiągana przez nie największa wartość prędkości obrotowej oraz jedna najmniejszych wartości momentu tarcia umożliwia ich produkcję w wielu odmianach konstrukcyjnych.
Łożyska odmiany ZZ z dwiema blaszkami ochronnymi oraz 2RS z dwiema uszczelkami gumowymi są napełniane smarem plastycznym. Łożyska z blaszkami nie są ani pyłoszczelne ani wodoszczelne i dlatego stosuje się je w warunkach niewielkiego zapylenia oraz suchego otoczenie, natomiast z uszczelkami gumowymi mogą pracować przy dużym zapyleniu i w wilgotnym otoczeniu. Obydwie odmiany uszczelnień przewidziane są do rozwiązań konstrukcyjnych, w których obraca się pierścień wewnętrzny.

Łożyska kulkowe skośne jednorzędowe są obciążane promieniowo i osiowo, jednak siły osiowe przenoszą tylko w jednym kierunku są one nastawialne względem drugiego łożyska, które przejmuje obciążenie osiowe o przeciwnym zwrocie. Łożyska kulkowe skośne nie są rozłączne. Ich przydatność do wychyleń kątowych jest bardzo nieznaczna. Obciążenie promieniowe działające na łożysko kulkowe skośne jednorzędowe powoduje powstanie w nim siły osiowej, którą należy zrównoważyć siłą o przeciwnym zwrocie. Ponieważ łożyska te mogą przenosić obciążenia osiowe tylko w jednym kierunku, dlatego też łożyska skośne pracują zazwyczaj parami. Obecnie produkowane łożyska osiągają taką dokładność położenia czół pierścienia zewnętrznego i wewnętrznego, że możliwe jest ich zestawienie w pary w trzech układach. Łożysko skośne stanowi zwartą całość, mino że bieżnia w pierścieniu zewnętrznym jest z jednej strony głęboka, z drugiej zaś bardzo płytka. Dzięki temu przy składaniu łożyska pierścień ten lekko podgrzany można przecisnąć przez kulki ujęte koszykiem i rozmieszczone dookoła pierścienia wewnętrznego. W rezultacie osiąga się znaczne wypełnienie średnicy podziałowej częściami tocznymi i uzyskuje nieco większą nośność od zwykłych łożysk kulkowych.

Łożysko kulkowe skośne dwurzędowe odpowiada pod względem budowy parze łożysk kulkowych skośnych jednorzędowych. Łożysko może przejmować duże obciążenia promieniowe oraz obciążenia osiowe w obu kierunkach. Jest ono szczególnie przydatne dla łożyskowań, od których wymagane jest sztywne prowadzenie w kierunku osiowym. Zdolność do wychyleń kątowych tak jak w przypadku skośnych jednorzędowych też jest bardzo nieznaczna.

Łożyska kulkowe o styku czteropunktowym należą do łożysk kulkowych skośnych jednorzędowych, przejmują one duże obciążenia osiowe w obu kierunkach i nieznaczne siły promieniowe, Aby uzyskać nieznaczne tarcie, szczególnie przy dużych prędkościach obrotowych wymagane jest minimalne obciążenie osiowe.

Łożysko kulkowe wahliwe jest łożyskiem dwurzędowym z kulistą bieżnia na pierścieniu zewnętrznym. Dzięki temu łożysko ma możliwość wychylenia kątowego i może wyrównywać odchyłki współosiowości, ugięcia wałów i odkształcenia oprawy. Łożyska te są nierozłączne. Ponieważ w kulkowym łożysku wahliwym kulki stykają się z kulistą powierzchnią bieżni pierścienia zewnętrznego dlatego też obniża to jego nośność. Z drugiej jednak strony, wzajemne wychylenie pierścieni umożliwia znaczne wypełnienie obu rzędów podziałowego obwodu łożyska, co w pewnym stopniu niweluje poprzedni niekorzystny wpływ i w rezultacie nośność tego łożyska jest mniejsza tylko o jedną trzecią od nośności zwykłego łożyska kulkowego. Jednocześnie dzięki wahliwości obciążenie równomiernie rozkłada się na oba rzędy kulek, zapewniając poprawną pracę łożyska. Jest ono jednak bardzo wrażliwe na obciążenie wzdłużne, ze względu na mały kąt działania.

Łożyska do wrzecion stanowią specjalne wykonanie łożysk kulkowych skośnych jednorzędowych, od których różnią się kątem działania, tolerancjami i wykonaniem koszyka. Łożyska do wrzecion są szczególnie przydatne dla łożyskowań, od których wymaga się największej dokładności prowadzenia i zdolności do przenoszenia prędkości obrotowej. Główną dziedziną zastosowań tych łożysk są łożyskowania szybkoobrotowych wrzecion obrabiarek.

Lista plików