W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji o wykorzystaniu plików cookies znajdą Państwo na stronie z regulaminem. zamknij

ŁOŻYSKA, USZCZELNIENIA TECHNICZNE , SIMERING SIMMERINGI , CORTECO , ORINGI

Koszyk

Katalog produktów

Zamówienia

pon-pt
godz. 8-16

Gadu-GaduSkype

Kurierzy

 

Wysyłka

Laroxy

Wyszukiwarka

wymiary: x x

Łożyska baryłkowe

W celu znalezienia interesujących Cię łożysk baryłkowych, skorzystaj z wyszukiwarki powyżej.

Łożyska baryłkowe jednorzędowe

Łożyska baryłkowe znajdują zastosowanie przy przenoszeniu największych obciążeń. Zbudowane są tak, że baryłki toczą się po zewnętrznej bieżni kulistej, dzięki czemu te łożyska są wahliwe.

Toczenie się baryłki po bieżni o łukowej tworzącej powoduje znaczne poślizgi w obszarze styku i związane z nim straty tarcia. W rezultacie łożyska baryłkowe osiągają maksymalne prędkości obrotowe większe o około 40% od prędkości prostych łożysk kulkowych.

Jednorzędowe łożyska baryłkowe mają symetryczne baryłki prowadzone przez bieżnie pomocnicze pierścienia wewnętrznego. Podstawową wadą łożyska jednorzędowego jest mała zdolność do przenoszenia obciążenia wzdłużnego ze względu na zerowy kąt działania i dlatego jest to zanikająca odmiana łożyska.

Łożyska baryłkowe dwurzędowe

Efektywniejsze są łożyska baryłkowe dwurzędowe, których nośność jest o około 50% większa od nośności łożysk jednorzędowych. Niekorzystne poślizgi zmniejszono przez stosowanie baryłek niesymetrycznych toczących się po stożkowo nachylonych łukowych bieżniach wewnętrznych. Powodowało to jednak podobnie jak w łożyskach stożkowych, reakcję osiową między czołem baryłki, a pomocniczą bieżnią pierścienia wewnętrznego. Również w prostszych technologicznie łożyskach z baryłkami symetrycznymi, prowadzonymi przez stałą bieżnię pomocniczą, straty są niewiele mniejsze. Ponadto w przypadku obciążenia osiowego i luzu w łożysku bieżnia pomocnicza przenosi znaczną część obciążenia, powodując przechylenie baryłki i nieprawidłowy rozkład nacisków na bieżniach głównych. W innym rozwiązaniu konstrukcyjnym wprowadzono pierścień wewnętrzny bez obrzeży. Prowadzenie zapewnia znajdujący się między rzędami baryłek pierścień obracający się pod wpływem sił tarcia pochodzących od prowadzonych baryłek. W tym przypadku obciążenie osiowe zawsze jest przenoszone przez bieżnie główne. W innych konstrukcjach tych łożysk krzywizny bieżni i baryłki dobrano tak, że powstałe między nimi od sił tarcia momenty skręcające baryłkę równoważą się i baryłka stabilizuje się samoczynnie w położeniu równowagi. Zmniejszyło to znacznie straty tarcia i łożyska tego typu osiągają maksymalną prędkość obrotową około 30% większą od prędkości poprzednich odmian konstrukcyjnych.

Łożyska baryłkowe wykonane są również ze stożkowym otworem wewnętrznym i wyposażone w tuleje osadcze wciskaną i wciąganą. Tuleje te są stosowane również w wahliwych łożyskach kulkowych i umożliwiają osadzenie łożyska w dowolnym miejscu na wale o stałej średnicy. Bez tulei łożyska z otworem stożkowym mogą być osadzane bezpośrednio na stożkowym czopie wału.

Lista plików